ОтПопов А.Ответить на сообщение
КMustangОтветить по почте
Дата21.01.2003 00:01:50Найти в дереве
РубрикиАвиация;Версия для печати

Re: "Аэрокобра". Несколько...


Здравствуйте!

Извините, что не совсем по теме. Решил развеять заблуждение.
>2.Американцы - луди аккуратные, они строго придерживались технических требований к боевым самолетам. Самолеты без "солдатиков" не прошли бы спецприемки и не поступили бы на вооружение.

In some cases even aircraft officially "accepted" by the War Department were not in fact complete. Production of Bell P-39 fighters, for example, ran well ahead of propeller production. To avoid a pile-up, air arm officers arranged to accept the units as assembled, fly them to an air base, remove the propeller, ship it back to Bell, fly away another, and so on. Whatever the paper records may have indicated to the contrary, the air arm had a number of lame ducks on hands. Even after Pearl Harbor, tactical units continued to list aircraft on strength reports even though they lacked guns, turrets, radios, and bombsights—without which they would be of little use in a shooting war.

Получается, что принимали даже без пропеллеров ;-). Возможно, что дефицита “солдатиков” не возникало. А без всего остального принимали запросто. Куда денешься – война!
С уважением, Попов Андрей.