ОтNVОтветить на сообщение
ККомарОтветить по почте
Дата15.02.2001 19:20:00Найти в дереве
РубрикиПрочее;Версия для печати

Так точно


>>другую уже поставить в этот мотор-пушку было затруднительно. Зато уж если попадет снаряд, то все... А так да, может быть, стоило сделать калибр поменьше, а боекомплект побольше.
>
>Зачем американцы ставили такую дуру? У противника нет "заточенных" под нее самолетов. Может, Аэрокобру готовили к роли штурмовика по совместительсву?

The P-39 Airacobra was the first US Army fighter with tricycle landing gear, and was also unique for having it's engine placed behind the pilot in the middle of the aircraft. Other interesting features included a 37mm cannon firing through the propeller hub, and access to the cockpit via a door in the fuselage (as opposed to a moveable canopy). While not noteable as an air-to-air fighter, the P-39 served well as a ground attack aircraft, especially in the lend-lease versions provided to the Russians. About 200 P-39s originally designated for export to the British were repossessed by the USAAF, and were known as P-400s.

именно ground attack aircraft, тут калибр нормальный. А больше поставить - так ни нормального по объему боекомплекта, ни ресурса (от отдачи самолет чего доброго развалится без всякого противника)

Виталий